YAYINLARIMIZ

YAYINLARIMIZ
YAYINLANMIŞ DERGİLERİMİZE BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ

KAN BAĞIŞI HAYAT KURTARIR

KAN BAĞIŞI HAYAT KURTARIR
TÜRK KIZILAYI

GESO Videoları

Loading...

GESO Facebook Fotoğraflar

20 Nisan 2018 Cuma

018 Nolu Genelge 12.02.2018 (Tercihli Ticaret Anlaşması (TTA) Kapsamında İran’a Yapılacak Olan İhracatta Kullanılacak Olan Menşe İspat Belgesi )

018 Nolu Genelge 12.02.2018 (Tercihli Ticaret Anlaşması (TTA) Kapsamında İran’a Yapılacak Olan İhracatta Kullanılacak Olan Menşe İspat Belgesi )
Bilindiği üzere; Türkiye-İran Tercihli Ticaret Anlaşması’nın metni 20/10/2014 tarihli ve 2014/6916 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının eki olarak 04/11/2014 tarihli ve 29165 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Anlaşma kapsamında tercihli ticarete konu eşyanın menşeinin ispatı amacıyla kullanılacak menşe ispat belgesine ilişkin usul ve esaslar ise “Türkiye Cumhuriyeti İle İran İslam Cumhuriyeti Arasında Tercihli Ticaret Anlaşması Çerçevesindeki Ticarette Eşyanın Tercihli Menşeinin Tespiti Hakkında Yönetmelik” ile belirlenmiş ve 30/01/2015 tarihli ve 29252 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu anlaşmanın yürürlüğe girmesinin ve Ekonomi Bakanlığı tarafından İthalat Rejimi Kararında gerekli değişikliğin yapılmasının ardından, bu kapsamda tercihli rejime konu olacak eşyanın menşei, anlaşmanın “Menşe Kuralları ve İdari İşbirliğine İlişkin II Nolu Eki”nin 14. maddesi uyarınca Ek’in lahikasında yer alan belge örneğine uygun düzenlenecek bir Menşe İspat Belgesinin ibrazı suretiyle ispatlanmaktadır.
Konfederasyonumuzun ve Birliklerimizin 04/09/2010 tarihli ve 27692 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 77 Seri Nolu (Gümrük İşlemleri) Gümrük Genel Tebliğiyle menşe ispat belgelerinin basımı, dağıtımı, düzenlenmesi ve onaylanması hakkında yetkilendirilmiş olması çerçevesinde, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’nün 10/11/2014 tarihli ve 3831053 sayılı yazısına istinaden İran’a yapılacak ihracatta kullanılacak olan Menşe İspat Belgesi ve Menşe İspat Belgesi İçin Başvuru Formu, basımından önce anılan Bakanlığın onayına sunulmuş, Bakanlık tarafından uygun bulunarak belgeler Konfederasyonumuzca basılmıştır.
Bu bağlamda; Tercihli Ticaret Anlaşması (TTA) kapsamında İran’a yapılacak olan ihracatta kullanılacak olan Menşe İspat Belgesi’ne ilişkin bilgiler 24/03/2015 tarihli ve 30 sayılı genelgemiz ile teşkilatımıza duyurulmuştur.
İlgili Tebliğler gereğince, esnaf ve sanatkarlarımız tarafından kullanılacak olan Tercihli Ticaret Anlaşması (TTA) kapsamında İran’a yapılacak olan ihracatta kullanılacak olan Menşe İspat Belgesi Konfederasyonumuz tarafından, birliklerimize talepleri doğrultusunda gönderilmektedir.



Ancak; Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından Konfederasyonumuza gönderilen 09/02/2018 tarihli ve 16934678-724.01.02/IR sayılı yazıda, ülkemizce düzenlenen ve tercihsiz ticarette kullanılan “Menşe Şahadetnameleri”nin konsolosluklarca onaylanmasıyla bu belgelerin ülkemizle İran arasında yürürlükte bulunan Tercihli Ticaret Anlaşması (TTA) kapsamında tercihli ticarette kullanılan “Menşe İspat Belgesi” olarak kabul edildiği ve konsolosluk onaylı menşe şahadetnameleri kapsamı eşyaya sehven tercihli tarife tanındığı anlaşılmıştır.
İran Gümrük İdaresinin talebine binaen ve TTA kapsamı ticaretin usulüne uygun gerçekleştirilmesini teminen, “İran’a TTA kapsamına giren ürünlerin ihracatında” menşe şahadetnamesinin değil, “Türkiye Cumhuriyeti İle İran İslam Cumhuriyeti Arasında Tercihli Ticaret Anlaşması Çerçevesindeki Ticarette Eşyanın Tercihli Menşeinin Tespiti Hakkında Yönetmelik” hükümlerine uygun düzenlenmiş “İran (TTA) Menşe İspat Belgesi”nin kullanılması gerektiği belirtilmektedir.
Bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederiz.



  BİLGİ İÇİN
FEDERASYONLAR


Naci SULKALAR
M. Burhan AKSAK
GENEL SEKRETER
GENEL BAŞKAN VEKİLİ
 
Genelgenin orjinal görüntüsü ve varsa ekleri için tıklayınız.

Buradan Bize Mesaj Gönderebilirsiniz...

GESO

Fotoğrafım

► 1970 yılında kurulmuş olan Gaziemir Esnaf ve Sanatkârlar Odası kurulduğu günden bu güne esnaf ve sanatkârlara hizmet vermektedir. Odamız 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu’na tabidir. Odamız bünyesinde çağımızın gerektirdiği şekilde bilgisayarlı ortamda süratli ve düzgün hizmet verilmektedir. Büyük oranda üye bilgilerinin güncellenmesi sağlanmış olup günden güne teknolojik gelişmeleri üyelerimizin hizmetine sunmaya devam ediyoruz.

► Kamu oyuna odamızın ve meslektaşlarımızın çalışmalarını anlatmak için başta internet olmak üzere çeşitli basın ve yayın organlarından yararlanılmaktadır. Gaziemir Esnaf Ve Sanatkârlar Odası web sitesine internet üzerinden kolaylıkla erişebilmektedir. Odamızdaki gelişmelere, hizmetlerimize, üyelere güncel duyurulara, esnaf dünyasını ilgilendiren güncel haberlere, vergi gündemine, kısaca esnaf ve sanatkârları ilgilendiren tüm konulara odamız internet sayfamızdan 

http://gaziemiresnafvesanatkarlar.blogspot.com ve sosyal paylaşım ağlarından http://www.facebook.com/gaziemiresnafvesanatkarlar 

http://twitter.com/gaziemiresnaf  ulaşabilmektedir.

  TESK E-kapasite internet sistemi kullanılarak, kapasite raporlarının elektronik ortamda düzenlenmesi ve bu sayede odamız tarafından üyelerimizin kapasite raporlarının en doğru ve en hızlı şekilde onaylanmaktadır.

► Vergi levhalarının işyerine asma zorunluluğu kaldırıldı ancak işyerinde bulundurma zorunluluğu devam ediyor. Vergi levhaları bundan böyle internet üzerinden temin edilecektir.

► Her konuda olduğu gibi, KOSGEB destekli kredi uygulamalarında da üyelerimiz bilgilendirilmekte olup yapılacak başvurulara yardımcı olunmaktadır. KOBİ'lerin KOSGEB Destek Programları adı altında yer alan programlarına internet üzerinden başvuru sistemi 01 Aralık 2011 tarihi itibariyle devreye girmiştir. Destek başvuru kullanım kılavuzlarına http:www.kosgeb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

► Ücretsiz hukuk danışmanlığı hizmetimiz devam etmektedir. İzmir Barosu Avukatlarından Av. Mustafa BURKAZ, Gaziemir Esnaf ve Sanatkârlar Odası üyelerine ücretsiz hukuk danışmanlığı hizmeti vermeye devam etmektedir. Odamıza kayıtlı üyelerimizin bu uygulamadan ücretsiz olarak yararlanabilmeleri için odamızla irtibat kurmaları yeterlidir. 

► Üyelerimizin Basit Usül Vergi Muhasebe kayıtları ücretsiz olarak tutulmaya devam ediliyor.

► Üyelerimizin işyerlerinde kullandıkları fiş, fatura, irsaliye, fiyat tarifesi gibi basılı evraklar İESOB’dan kısa sürede temin edilerek üyelerimize ulaştırılmaya devam edilmektedir.

► Periyodik olarak yapılan portör sağlık taramalarının sonuçları odamız aracılığıyla sahiplerine ulaştırılmaktadır. İzmir Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği ile Veremle Savaş Derneği arasında yenilenen protokol ile portör muayenelerini yaptıran esnaf sanatkarlar, bundan sonra  muayene hizmetlerinden ücretsiz yararlanabileceklerdir.

► Odamızın geleneksel pilavı Kadir Gecesi’nde Gaziemirlilere dağıtılmıştır.

► İşyerinize ait adres, telefon, ürün ve hizmet bilgilerinizi ÜCRETSİZ olarak  http://rehberkayit.11818.com.tr/11818.aspx adresinden kayıt ettirebilirsiniz.

► Esnaf Kimlik Kartınızla veya http://esnaf.sanayi.gov.tr sitesinden sorgulanarak alınacak internet çıktısı ile Turkcell İletişim Merkezleri’nden Esnaf Paketi’ne başvuruda bulunabilirsiniz.

► Üyelerimizin Tekel Ruhsat İşlemlerinde odamızca yardımcı olunmaktadır. Bununla birlikte 26 Ekim 2011 tarihli ve 28096 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile sigara satışlarında uygulanan özel tüketim vergisi oranı yüzde 69'dan yüzde 65'e indirilmiş olup bakkal, bayi ve büfeci esnafımızın kar payları da yeniden yüzde 4.8'e çıkarılmıştır.

► Gaziemir Kaymakamlığı bünyesindeki İlçe İnsan Hakları Kurulu, İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ile Gaziemir Kent Konseyi bünyesindeki toplantılar başta olmak üzere kurul ve toplantılara oda temsilcisi gönderilerek odamız temsil edilmektedir. Esnafımızın sorunları her platformda demokratik yollardan dile getirilmektedir

► İzmir’de yaklaşık 131 adet Esnaf Odası var ve bazıları ihtisas, bazıları ise karma olan bu odalar, İzmir Esnaf Ve Sanatkârlar Odaları Birliği’ne bağlı olarak üyelerinin sorunlarını paylaşmak, ticari faaliyetlerini kolaylaştırmak ve bunlara çözüm yolları bulmak için çalışmalarını sürdürmektedirler. Gaziemir Esnaf Ve Sanatkarlar Odası çeşitli meslekleri içinde barındıran karma bir odadır.

  İşyeri sahibi olmak isteyen vatandaşlarımızın, ilgili belediyeden “İşyeri açma ruhsatı” alabilmesine yönelik olarak, öncelikle İzmir Esnaf Ve Sanatkârlar Sicil Müdürlüğü’ne, ardından da ilgili meslek odasına kayıt yaptırmaları gerekiyor. Odaya kayıt için ise Sicil Müdürlüğü’ne götürmüş olduğunuz belgelerin birer nüshasını getirmeniz yeterli olmaktadır. (- 1 adet sicil tasdiknamesi - 1 adet vergi levhası fotokopisi - 1 adet nüfus sureti aslı (fotoğraflı) - 1 adet ikametgah senedi aslı - 3 adet fotoğraf )                              

► 5362 Nolu Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu (Kabul Tarihi : 07.06.2005) MADDE 13. Resmî ve özel kuruluşlarla ilişkiler :

- Resmî ve özel kuruluşlarca, tacir ve sanayiciden meslekî faaliyetleri ile ilgili olarak istenilen ve 18.5.2004 tarihli ve 5174 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinde öngörülen belgeler, esnaf ve sanatkârlar için mensup oldukları oda tarafından düzenlenir ve verilir.

-  Resmî makamlarca, esnaf ve sanatkârların meslekî faaliyetlerini ilgilendiren hususlarda alınacak kararlarda, ilgili odanın mütalaasından faydalanılır ve kurulacak komisyonlara oda temsilcisinin katılması zorunludur.

► Belediyeler; ruhsat verebilmek için iş yeri açmak veya meslekî faaliyette bulunmak isteyen esnaf ve sanatkârlardan sicil tasdiknamesi ile üye olduklarına dair ilgili oda belgesini istemek zorundadırlar.

- Kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler, kamu iktisadi teşebbüsleri, esnaf ve sanatkâr kredi ve kefalet kooperatifleri ve bankalar oda üyeleri ile ilgili ruhsat, ihale ve kredi işlemlerinde üye olduklarına dair ilgili oda belgesini istemek zorundadırlar. T.C. İzmir Esnaf Ve Sanatkarlar Odaları Birliği Sicil Müdürlüğü’nden alınan “Esnaf Sicil Tasdiknamesi”nin geçerlilik süresi 5 (beş) yıl olduğundan bu belge için vize tarihlerine lütfen dikkat ediniz. İşyerinizdeki her türlü adres ve meslek değişikliği için odamıza ve Sicil Müdürlüğü’ne müracaat edebilirsiniz.·          Gaziemir Esnaf Ve Sanatkârlar Odası olarak üyelerimizin cep telefonlarına bilgilendirme ve duyuru amaçlı kısa mesajlar göndermekteyiz. Eğer bu mesajları alamıyorsanız cep telefonu numaranızı odamıza bildirerek güncelleyebilirsiniz.

► Kapanış yapan üyeler ise ilgili vergi dairesinden, işyerinin kapatıldığına dair bir yazı (Mükellefiyet Durumu) alır. Bu yazı ve kapanış dilekçesi ile üyenin odaya olan aidat borçları da tahsil edildikten sonra üyenin oda kaydı kapatılır. Üye, Oda tarafından verilen yazıyla birlikte sicil kaydını sildirmek için İzmir Esnaf Ve Sanatkarlar Sicil Müdürlüğü’ne  yönlendirilir.

► T.C. İzmir Esnaf Ve Sanatkarlar Odaları Birliği Sicil Müdürlüğü’nden alınan “Esnaf Sicil Tasdiknamesi”nin geçerlilik süresi 5 (beş) yıl olduğundan bu belge için vize tarihlerine lütfen dikkat ediniz. İşyerinizdeki her türlü adres ve meslek değişikliği için odamıza ve Sicil Müdürlüğü’ne müracaat edebilirsiniz.

► İşyeri kapatılmış olsa dahi, 5362 sayılı yasanın 61. maddesi gereği, bu hususu kayıtlı odaya bildirmeyen üyelerin, aidat borçlarından sorumluluğu devam etmektedir. Bu durum 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkar Meslek Kuruluşları Kanunun’nda “Oda kaydını sildiren üyelerin aidatı (odadaki) üye kaydının silindiği ay itibarıyla alınır.” şeklinde ifade edilmiştir.    

ODA KAYDI İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

ODA KAYDI İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR
Odaya Kayıt Ve Odadan Kayıt Sildirmek İçin Gereken Evraklar

GESO HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

ULAŞIM

ULAŞIM
Gaziemir Esnaf Ve Sanatkarlar Odası

TESK HIZLI CEVAP SİSTEMİ

TESK HIZLI CEVAP SİSTEMİ
Siz Sorun, Uzmanlarımız Yanıtlasın...